Obchodní podmínky
Tyto všeobecné obchodní podmínky (“Podmínky”) společnosti Illegal beans s.r.o., se sídlem Chudenická
1059/30, Hostivař, 102 00 Praha 10 , IČO 21604681, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského
soudu v Praze pod sp. zn. oddíl C, vložka 403816, e -mail: ahoj@illegalbeans.cz telefonní číslo: 601 592
711 („My” nebo „Prodávající”) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb.,
občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti Vás,
jakožto kupujících, a Nás, jakožto prodávajících, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy
(„Smlouva“) uzavřené prostřednictvím E-shopu na webových stránkách https://www.illegalbeans.cz/.
Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém
jazyce. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a
povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.
Jak jistě víte, tak komunikujeme primárně na dálku. Proto i pro naši Smlouvu platí, že jsou použity prostředky
komunikace na dálku, které umožňují, abychom se spolu dohodli bez současné fyzické přítomnosti Nás a Vás, a
Smlouva je tak uzavřena distančním způsobem v prostředí E-shopu, a to prostřednictvím rozhraní webové
stránky („webové rozhraní E-shopu“).
Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co jsme si společně schválili v rámci procesu Vašeho nákupu na
Našem E-shopu, bude mít tato konkrétní dohoda před Podmínkami přednost.
1. NĚKTERÉ DEFINICE
1.1. Cena je finanční částka, kterou budete hradit za Zboží;
1.2. Cena za dopravu je finanční částka, kterou budete hradit za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho
zabalení;
1.3. Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu;
1.4. DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů;
1.5. Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na Celkovou cenu;
1.6. Objednávka je Váš neodvolatelný návrh na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Námi;
1.7. Uživatelský účet je účet zřízený na základě Vámi sdělených údajů, jež umožňuje uchování zadaných
údajů a uchovávání historie objednaného Zboží a uzavřených Smluv;
1.8. Vy jste osoba nakupující na Našem E-shopu, právními předpisy označovaná jako kupující;
1.9. Zboží je vše, co můžete nakoupit na E-shopu.
2. OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ
2.1. Koupě Zboží je možná jen přes webové rozhraní E-shopu.
2.2. Při nákupu Zboží je Vaše povinnost poskytnout Nám všechny informace správně a pravdivě. Informace,
které jste Nám poskytli při objednání Zboží budeme tedy považovat za správné a pravdivé.
3. UZAVŘENÍ SMLOUVY
3.1. Smlouvu s Námi je možné uzavřít pouze v českém jazyce.
3.2. Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím E-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních
prostředků na dálku hradíte Vy. Tyto náklady se však nijak neliší od základní sazby, kterou hradíte za
používání těchto prostředků (tedy zejména za přístup k internetu, za případné telefonní hovory), žádné
další náklady účtované Námi tedy nad rámec Celkové ceny nemusíte očekávat. Odesláním Objednávky
souhlasíte s tím, že prostředky komunikace na dálku využíváme.
3.3. K tomu, abychom mohli Smlouvu uzavřít, je třeba, abyste na E-shopu vytvořili návrh Objednávky.
V tomto návrhu musí být uvedeny následující údaje:
a) Informace o nakupovaném Zboží (na E-shopu označujete Zboží, o jehož nákup máte zájem,
tlačítkem „Do košíku“);
b) Informace o Ceně, Ceně za dopravu, způsobu platby Celkové ceny a požadovaném způsobu
doručení Zboží; tyto informace budou zadány v rámci tvorby návrhu Objednávky v rámci
uživatelského prostředí E-shopu, přičemž informace o Ceně, Ceně za dopravu a Celkové ceně
budou uvedeny automaticky na základě Vámi zvolného Zboží a způsobu jeho doručení;
c) Vaše identifikační a kontaktní údaje sloužící k tomu, abychom mohli doručit Zboží, zejména tedy
jméno, příjmení, doručovací adresa, telefonní číslo a e-mailová adresa.
3.4. V průběhu tvorby návrhu Objednávky můžete až do doby jejího vytvoření údaje měnit a kontrolovat. Po
provedení kontroly prostřednictvím stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ Objednávku vytvoříte.
Kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby“ také vyjadřujete souhlas těmito Podmínkami a
potvrzujete, že jste se seznámil se zásadami zpracování osobních údajů. Po stisku tlačítka „Objednat
s povinností platby“ budou všechny vyplněné informace odeslány přímo Nám.
3.5. Vaši Objednávku Vám v co nejkratší době poté, kdy Nám bude doručena, potvrdíme zprávou odeslanou
na Vaši e-mailovou adresu zadanou v Objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí Objednávky a tyto
Podmínky. Potvrzením Objednávky z naší strany dochází k uzavření Smlouvy mezi Námi a Vámi.
Podmínky ve znění účinném ke dni Objednávky tvoří nedílnou součást Smlouvy.
3.6. Mohou nastat i případy, kdy Vám nebudeme moci Objednávku potvrdit. Jedná se zejména o situace, kdy
Zboží není dostupné nebo případy, kdy objednáte větší počet kusů Zboží, než kolik je z naší strany
umožněno. Informaci o maximálním počtu Zboží Vám však vždy v rámci E-shopu předem poskytneme a
neměla by pro Vás být tedy překvapivá. V případě, že nastane jakýkoliv důvod, pro který nemůžeme
Objednávku potvrdit, budeme Vás kontaktovat a zašleme Vám nabídku na uzavření Smlouvy
v pozměněné podobě oproti Objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši
nabídku potvrdíte.
3.7. V případě, že v rámci E-shopu nebo v návrhu Objednávky bude uvedena zjevně chybná Cena, nejsme
povinni Vám Zboží za tuto Cenu dodat ani v případě, kdy jste obdrželi potvrzení Objednávky, a tedy
došlo k uzavření Smlouvy. V takové situaci Vás budeme bezodkladně kontaktovat a zašleme Vám
nabídku na uzavření nové Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Nová Smlouva je
v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku potvrdíte. V případě, že Naši nabídku
nepotvrdíte ani ve lhůtě 3 dnů od jejího odeslání, jsme oprávněni od uzavřené Smlouvy odstoupit. Za
zjevnou chybu v Ceně se považuje například situace, kdy Cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných
prodejců nebo chybí či přebývá cifra.
3.8. V případě, kdy dojde k uzavření Smlouvy, Vám vzniká závazek k zaplacení Celkové ceny.
3.9. V případě, že máte zřízen Uživatelský účet, můžete učinit Objednávku jeho prostřednictvím. I
v takovém případě máte ale povinnost zkontrolovat správnost, pravdivost a úplnost předvyplněných
údajů. Způsob tvorby Objednávky je však totožný, jako v případě kupujícího bez Uživatelského účtu,
výhodou však je, že není třeba opakovaně vyplňovat Vaše identifikační údaje.
3.10. V některých případech umožňujeme na nákup Zboží využít slevu. Pro poskytnutí slevy je třeba, abyste
v rámci návrhu Objednávky vyplnili údaje o této slevě do předem určeného pole. Pokud tak učiníte,
bude Vám Zboží poskytnuto se slevou.
4. UŽIVATELSKÝ ÚČET
4.1. Na základě Vaší registrace v rámci E-shopu můžete přistupovat do svého Uživatelského účtu.
4.2. Při registraci Uživatelského účtu je Vaše povinnost uvést správně a pravdivě všechny zadávané údaje a
v případě změny je aktualizovat.
4.3. Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto
přístupových údajů je Vaší povinností zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat.
V případě, že dojde k jejich zneužití, neneseme za to žádnou odpovědnost.
4.4. Uživatelský účet je osobní, a nejste tedy oprávněni umožnit jeho využívání třetím osobám.
4.5. Váš Uživatelský účet můžeme zrušit, a to zejména v případě, když jej více, než jeden rok nevyužíváte,
či v případě, kdy porušíte své povinnosti dle Smlouvy.
4.6. Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu
hardwarového a softwarového vybavení. Výslovně uvádíme, že negarantujeme jakoukoliv dostupnost
Uživatelského účtu a v případě jeho nedostupnosti nejsme povinni nahradit škodu, která byla
způsobena touto nedostupností.
5. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA
5.1. Cena je vždy uvedena v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a samozřejmě ve Smlouvě. V případě
rozporu mezi Cenou uvedenou u Zboží v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky se
uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, která bude vždy totožná s cenou ve Smlouvě. V rámci
návrhu Objednávky je též uvedena Cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.
5.2. Celková cena je uvedena včetně DPH a včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.
5.3. Platbu Celkové ceny po Vás budeme požadovat po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží. Úhradu
Celkové ceny můžete provést následujícími způsoby:
a) Bankovním převodem. Informace pro provedení platby Vám zašleme v rámci potvrzení
Objednávky. V případě platby bankovním převodem je Celková cena splatná do 3 dnů ode dne
uzavření Smlouvy.
b) Bezhotovostně prostřednictvím platebního systému třetí osoby. V takovém případě platba
probíhá přes platební bránu Stripe, přičemž takovém případě se podmínky platby řídí i
podmínkami provozovatele platební brány. V takovém případě je Celková cena splatná do 3 dnů
ode dne uzavření Smlouvy.
c) Dobírkou. V takovém případě dojde k platbě při doručení Zboží oproti předání Zboží. V případě
platby dobírkou je Celková cena splatná při převzetí Zboží.
d) Hotově při osobním odběru. Hotově lze hradit Zboží v případě převzetí v Naší provozovně.
V případě platby hotově při osobním odběru je Celková cena splatná při převzetí Zboží.
5.4. Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny a bude zaslána na Vaši
e-mailovou adresu. Faktura bude též fyzicky přiložena ke Zboží.
5.5. Vlastnické právo ke Zboží na Vás přechází až poté, co zaplatíte Celkovou cenu a Zboží převezmete.
V případě platby bankovním převodem je Celková cena zaplacena připsáním na Náš účet, v ostatních
případech je zaplacena v okamžik provedení platby.
6. DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI
6.1. Zboží Vám bude doručeno způsobem dle Vaší volby, přičemž můžete vybírat z následujících možností:
a) Osobní odběr na Naší provozovně
Chudenická 1059/30, Hostivař, 102 00 Praha
b) Doručení prostřednictvím dopravní společnosti.
6.2. Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky. Maximální možná hmotnost na jednu
Objednávku Zboží je 20 kg. V případě, že učiníte Objednávku, která převyšuje tuto hodnotu, bude Zboží
rozděleno do dvou samostatných balení, přičemž se zavazujete zaplatit Cenu za dopravu za každé balení
Zboží zvlášť.
6.3. Doba doručení Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby.
Předpokládaná doba doručení Zboží Vám bude sdělena v potvrzení Objednávky. Doba uvedená na
E-shopu je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání. Zboží bude doručeno nejpozději
do 30 dnů ode dne uzavření Smlouvy, pokud se nedohodneme jinak. V případě, že Zboží bude označeno
jako nedostupné, či že není skladem, bude termín dodání Zboží uveden v potvrzení Objednávky.
V případě, že by byl termín doručení delší, než 30 dnů, budeme Vás informovat a toto prodloužení
Nám musíte odsouhlasit. V takovém případě máte však právo na odstoupení od Smlouvy a My Vám
vrátíme veškeré plnění, které jsme od Vás obdrželi. Právo na odstoupení však zaniká, pokud si nový
termín společně dohodneme. Toto právo k odstoupení máme i My. V případě osobního odběru na
provozovně Vás vždy o možnosti vyzvednutí Zboží budeme informovat prostřednictvím e-mailu.
6.4. Po převzetí Zboží od dopravce je Vaše povinnost zkontrolovat neporušenost obalu Zboží a v případě
jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a Nám. V případě, že došlo k závadě na
obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není Vaší povinností Zboží od
dopravce převzít.
6.5. V případě, kdy porušíte svoji povinnost převzít Zboží, s výjimkou případů dle čl. 6.4 Podmínek, nemá to
za následek porušení Naší povinnosti Vám Zboží doručit. Zároveň to, že Zboží nepřevezmete, není
odstoupení od Smlouvy mezi Námi a Vámi. Nám ale v takovém případě vzniká právo od Smlouvy
odstoupit z důvodu Vašeho podstatného porušení Smlouvy. Pokud se rozhodneme tohoto práva využít,
je odstoupení účinné v den, kdy Vám toto odstoupení doručíme. Odstoupení od Smlouvy nemá vliv na
nárok na uhrazení Ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody, pokud vznikla.
6.6. Pokud je z důvodů vzniklých na Vaší straně Zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než
bylo ve Smlouvě dohodnuto, je Vaší povinností nahradit Nám náklady s tímto opakovaným doručením
spojené. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu
uvedenou ve Smlouvě a jsou splatné 14 dnů od doručení e-mailu.
6.7. Nebezpeční škody na Zboží na Vás přechází v okamžiku, kdy ho převezmete. V případě, kdy Zboží
nepřevezmete, s výjimkou případů dle čl. 6.4 Podmínek, na Vás nebezpečí škody na Zboží přechází
v okamžiku, kdy jste měli možnost ho převzít, ale z důvodů na Vaší straně k převzetí nedošlo. Přechod
nebezpečí škody na Zboží pro Vás znamená, že od tohoto okamžiku nesete veškeré důsledky spojené
se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží.
6.8. V případě, že Zboží nebylo v E-shopu uvedeno jako skladem a byla uvedena orientační doba
dostupnosti Vás budeme vždy informovat v případě:
a) mimořádného výpadku výroby Zboží, přičemž Vám vždy sdělíme novou očekávanou dobu
dostupnosti nebo informace o tom, že nebude možné Zboží dodat;
b) prodlení s dodáním Zboží od Našeho dodavatele, přičemž Vám vždy sdělíme novou očekávanou
dobu dodání.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
7.1. Zaručujeme, že v době přechodu nebezpečí škody na Zboží podle čl. 6.7 Podmínek je Zboží bez vad,
zejména pak, že:
a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě,
interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
b) je vhodné k účelu, pro který jej požadujete a s nímž souhlasíme,
c) je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu užití (pokud je
potřeba),
d) je vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích
osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických
norem,
e) množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a
bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které můžete rozumně
očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Námi nebo jinou osobou v témže smluvním
řetězci, zejména reklamou nebo označením,
f) je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu a jiných pokynů k použití, které můžete
rozumně očekávat, a
g) odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které jsme Vám poskytli před uzavřením
smlouvy (pokud bylo poskytnuto, přičemž to není naší povinností).
Písm. d) až g) se neužijí, pokud Vás před uzavřením Smlouvy upozorníme, že některá vlastnost Zboží se
liší a s tím jste při uzavírání Smlouvy výslovně souhlasili.
7.2. Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními
předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1922, § 1924, § 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174
Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších
předpisů).
7.3. V případě, že bude mít Zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle čl. 7.1,
můžete Nám takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy Zboží reklamovat) zasláním
e-mailu či dopisu na Naše adresy uvedené u Našich identifikačních údajů. Pro reklamaci můžete využít
také vzorový formulář poskytovaný z Naší strany, který tvoří přílohu č. 1 Podmínek. V uplatnění práva
z vadného plnění je třeba zvolit, jak chcete vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůžete následně,
s výjimkou případů dle čl. 7.4, bez Našeho souhlasu změnit. Reklamaci vyřídíme v souladu s Vámi
uplatněným právem z vadného plnění.
7.4. Má-li Zboží vadu, máte následující práva:
a) na dodání nového Zboží bez vady;
b) na odstranění vady opravou Zboží;
přičemž si můžete vybrat takový způsob, který je v daném případě přiměřený, přičemž nemáte právo
žádat odstranění vady, je-li to nemožné nebo ve srovnání s druhým způsobem nepřiměřeně nákladné.
V případě takové volby máme právo odmítnout vadu odstranit.
7.5. V případě, že:
a) vadu odmítneme odstranit (z jiných důvodů, než uvedených v čl. 7.4. Podmínek) nebo ji
neodstraníme v přiměřené době po vytknutí vady,
b) se vada objeví opakovaně,
c) je vada podstatným porušením Smlouvy,
d) prohlásíme, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Vás,
máte následující práva:
a) právo na přiměřenou slevu z Ceny Zboží,
b) právo na odstoupení od Smlouvy
7.6. Nemůžete odstoupit od Smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, pokud nemůžete vrátit Zboží ve
stavu, v jakém jste ho obdrželi. To ale neplatí v následujících případech:
a) došlo-li ke změně stavu Zboží v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady;
b) bylo-li Zboží použito ještě před objevením vady;
c) nebyla-li nemožnost vrácení Zboží v nezměněném stavu způsobena Vaším jednáním anebo
Vaším opomenutím,
d) došlo-li z Vaší strany před objevením vady k prodeji, spotřebování nebo pozměnění Zboží při
obvyklém použití; pokud k tomu však došlo jen částečně, je Vaší povinností tu část Zboží, kterou
vrátit lze a v takovém případě Vám nebude vrácena část Ceny odpovídající Vašemu prospěchu
z užití části Zboží.
7.7. Do 3 dnů od obdržení reklamace Vám na e-mailovou adresu potvrdíme, že jsme reklamaci obdrželi, kdy
jsme ji obdrželi a předpokládanou dobu trvání vyřízení reklamace. Reklamaci vyřídíme bez zbytečného
odkladu, nejpozději však do 30 dnů od jejího obdržení, a to včetně zaslání informace na Váš e-mail,
který je uveden v potvrzení o uplatnění reklamace. Lhůta může být po naší vzájemné dohodě
prodloužena. Pokud lhůta marně uplyne, můžete odstoupit od Smlouvy či požadovat přiměřenou slevu
z Ceny.
7.8. O uplatnění reklamace Vám vystavíme písemné potvrzení, ve kterém uvedeme datum, kdy jste uplatnili
reklamaci, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace požadujete, jaké jsou Vaše
kontaktní údaje, na které Vám poskytneme informace o vyřízení reklamace.
7.9. O vyřízení reklamace Vás budeme informovat e-mailem. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Vám
náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady jste povinni prokázat, např. účtenkami či
potvrzeními o ceně za dopravu. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového Zboží, je Vaší
povinností Nám původní Zboží vrátit, náklady na toto vrácení však hradíme My. Po vyřízení reklamace
Vám také vystavíme potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, případně písemně odůvodníme
zamítnutí reklamace.
7.10. V případě, že jste podnikateli, je Vaší povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté,
co jste ji mohli zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí Zboží.
7.11. V případě, že jste spotřebitel, máte právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u
spotřebního Zboží ve lhůtě dvou let od převzetí Zboží.
7.12. Ustanovení ohledně práva z vad se nepoužijí v případě:
a) Zboží, které je prodávané za nižší Cenu, na vadu, pro kterou byla nižší Cena ujednána;
b) opotřebení Zboží způsobeného jeho obvyklým užíváním;
c) použitého Zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou Zboží mělo, když
jste jej převzali;
d) kdy to vyplývá z povahy Zboží.
8. ZÁRUKA ZA JAKOST
8.1. Poskytujeme Vám záruku za jakost v souladu s ust. § 2113 a násl. Občanského zákoníku na Zboží
v E-shopu, které je potravinou.
8.2. Záruční doba, respektive doba minimální trvanlivosti, je uvedena na obalu každého Zboží, přičemž po
tuto dobu poskytujeme záruku za jakost. Záruční doba počíná běžet v den přechodu nebezpečí škody
na Zboží. V případě, že jsme provedli na základě uplatněné záruky za jakost výměnu Zboží, platí vždy
záruční doba (doba minimální trvanlivosti), která je uvedena na obalu Zboží.
8.3. Práva ze záruky za jakost nemáte v případech, kdy vada vznikla nebo byla způsobena:
a) Použitím Zboží v rozporu s návodem uvedeném na obalu Zboží, či v důsledku nehody nebo
Vašeho úmyslného zavinění či zavinění třetí osoby odlišné od Nás;
b) Přepravou Zboží, jeho nevhodným skladováním nebo používáním v nevhodných povětrnostních
podmínkách;
c) Úpravou Zboží, pokud tato nebyla schválena Námi či výrobcem Zboží včetně způsobu úpravy či
jinou osobou než Námi či výrobcem určenou;
d) tím, že došlo k porušení obalu Zboží.
8.4. Z pohledu záruky za jakost nejsou touto zárukou kryty následující vady:
a) Vzhledové nedostatky, které byly na Zboží již při dodání či se objevily v záruční době, a které
nemají vliv na nezávadnost Zboží;
b) V případě Zboží prodaného za nižší než obvyklou Cenu takové vady, které byly důvodem pro
snížení Ceny.
8.5. V případě důvodného uplatnění nároku ze záruky o jakost máte následující práva:
a) Právo na vrácení Ceny oproti vrácení Zboží, přičemž Zboží je potřeba poslat zpět na adresu
Chudenická 1059/30, 102 00, Praha 10 – Hostivař společně s vyplněným formulářem, který tvoří
přílohu č. 1 těchto Podmínek. Cena za vrácení Zboží nebude vrácena dříve, než doložíte, že jste
Zboží odeslali zpět na uvedenou adresu, případně než Zboží obdržíme;
b) právo na opravu Zboží (je-li to možné).
8.6. Práva ze záruky za jakost dle těchto Podmínek se uplatňují způsobem uvedeným v čl. 7.2. Práva ze
záruky za jakost musí být uplatněna v záruční době, avšak vždy bez zbytečného odkladu poté, kdy jste
vadu krytou zárukou za jakost zjistili nebo při vynaložení běžné obezřetnosti zjistit mohli a měli.
8.7. Přílohou uplatnění práv ze záruky za jakost musí být veškeré doklady prokazující existenci těchto práv,
zejména doklad o koupi či jiném nabytí Zboží, záruční list (pokud je ke Zboží dodáván) a, pokud je to
možné, doklad prokazující neexistenci výluk ze záruky za jakost.
9. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
9.1. K odstoupení od Smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi Námi a Vámi od jeho počátku, může
dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních Podmínek, ve
kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.
9.2. V případě, že jste spotřebitel, tedy osoba kupující Zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, máte
v souladu s ustanovením §1829 občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve
lhůtě 14 dnů ode dne doručení Zboží. V případě, že jsme uzavřeli Smlouvu, jejímž předmětem je
několik druhů Zboží nebo dodání několika částí Zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání poslední
části Zboží, a v případě, že jsme uzavřeli Smlouvu, na základě které Vám budeme Zboží dodávat
pravidelně a opakovaně, začíná běžet dnem dodání první dodávky. Od Smlouvy můžete odstoupit
jakýmkoliv prokazatelným způsobem (zejména zasláním e-mailu nebo dopisu na Naše adresy uvedené u
Našich identifikačních údajů). Pro odstoupení můžete využít také vzorový formulář poskytovaný z Naší
strany, který tvoří přílohu č. 2 Podmínek.
9.3. Ani jako spotřebitel však nemůžete od Smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem Smlouvy:
a) dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla ujednána v době uzavření Smlouvy s tím, že
dodání je možné uskutečnit až po uplynutí třiceti dnů a jejich Cena závisí na výchylkách trhu
nezávislých na Naší vůli;
b) Zboží, které bylo vyrobeno podle Vašich požadavků nebo přizpůsobeno Vašim osobním
potřebám;
c) Zboží, které podléhá rychlé zkáze a Zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i Zboží, které bylo po
dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným Zbožím;
d) Zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není
vhodné vrátit poté, co jste obal porušili.
9.4. Lhůta k odstoupení dle čl. 9.2. Podmínek se považuje za zachovanou, pokud Nám v jejím průběhu
odešlete oznámení, že od Smlouvy odstupujete.
9.5. V případě odstoupení od Smlouvy Vám bude Cena (a všechny další platby, které jsme od Vás obdrželi,
včetně Ceny za dopravu, kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Vámi zvoleného způsobu
dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání) vrácena bez zbytečného odkladu,
nejpozději do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet, ze kterého byla připsána, případně na účet
zvolený v odstoupení od Smlouvy. Částka však nebude vrácena dříve, než Nám Zboží vrátíte či než
prokážete, že došlo k jeho zaslání zpět Nám.
9.6. V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 9.2. Podmínek jste povinní Nám Zboží zaslat do 14 dnů od
odstoupení a nesete náklady spojené s navrácením zboží k Nám, přičemž náklady na vrácení Zboží
mohou odpovídat částce Ceny za dopravu, kterou jste uhradili při zakoupení Zboží. Vy máte naopak
nárok na to, abychom Vám vrátili Cenu za dopravu, avšak pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu
nabízenému způsobu dodání Zboží, který jsme pro dodání Zboží nabízeli. V případě odstoupení
z důvodu, že My porušíme uzavřenou Smlouvu, hradíme i náklady spojené s navrácením zboží k Nám,
ovšem opět pouze do výše Ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu
dodání Zboží, který jsme při dodání Zboží nabízeli.
9.7. Odpovídáte Nám za škodu v případech, kdy bude Zboží poškozeno v důsledku Vašeho nakládání s ním
jinak, než je nutné k tomu, abyste se seznámili s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží. Způsobenou
škodu Vám v takovém případě vyúčtujeme poté, co Nám Zboží bude vráceno a splatnost vyúčtované
částky je 14 dní. V případě, že jsme Vám ještě nevrátili Cenu, jsme oprávněni pohledávku z titulu
nákladů započíst na Vaši pohledávku na vrácení Ceny.
9.8. My jsme oprávněni odstoupit od Smlouvy kdykoliv před tím, než Vám dodáme Zboží, pokud existují
objektivní důvody, proč není možné Zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob nebo důvody
spočívající v povaze Zboží). Můžeme také od Smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že jste uvedli
v Objednávce záměrně nesprávné informace. V případě, že nakupujete zboží v rámci své podnikatelské
činnosti, tedy jako podnikatel, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.
10. ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI
10.1. Nejsme ve vztahu ke kupujícím vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1
písm. n) Občanského zákoníku.
10.2. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím elektronické adresy ahoj@illegalbeans.cz
10.3. . Informaci o vyřízení stížnosti zašleme na Vaši elektronickou adresu.
10.4. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se
sídlem Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz.
Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese
http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím,
který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
10.5. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2,
internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení
Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských
sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení
spotřebitelských sporů on-line).
11. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
11.1. Pokud Náš a Váš právní vztah obsahuje mezinárodní prvek (tedy například budeme zasílat zboží mimo
území České republiky), bude se vztah vždy řídit právem České republiky. Pokud jste však spotřebitelé,
nejsou tímto ujednáním dotčena Vaše práva plynoucí z právních předpisů.
11.2. Veškerou písemnou korespondenci si s Vámi budeme doručovat elektronickou poštou. Naše e-mailová
adresa je uvedena u Našich identifikačních údajů. My budeme doručovat korespondenci na Vaši
e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě, v Uživatelském účtu nebo přes kterou jste nás kontaktovali.
11.3. Smlouvu je možné měnit pouze na základě naší písemné dohody. My jsme však oprávněni změnit a
doplnit tyto Podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které
budou uzavřeny po účinnosti této změny. O změně Vás však budeme informovat pouze v případě, že
máte vytvořený Uživatelský účet (abyste tuto informaci měli v případě, že budete objednávat nové
Zboží, změna však nezakládá právo výpovědi, jelikož nemáme uzavřenou Smlouvu, kterou by bylo
možné vypovědět), nebo Vám na základě Smlouvy máme dodávat Zboží pravidelně a opakovaně.
Informace o změně Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu nejméně 14 dní před účinností této změny.
Pokud od Vás do 14 dnů od zaslání informace o změně neobdržíme výpověď uzavřené Smlouvy na
pravidelné a opakované dodávky Zboží, stávají se nové podmínky součástí naší Smlouvy a uplatní se na
další dodávku Zboží následující po účinnosti změny. Výpovědní doba v případě, že výpověď podáte,
činí 2 měsíce.
11.4. V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní
poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), neneseme odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku
nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, máme My
i Vy právo od Smlouvy odstoupit.
11.5. Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.
11.6. Smlouva včetně Podmínek je archivována v elektronické podobě u Nás, ale není Vám přístupná. Vždy
však tyto Podmínky a potvrzení Objednávky se shrnutím Objednávky obdržíte e-mailem a budete tedy
mít vždy přístup ke Smlouvě i bez Naší součinnosti. Doporučujeme vždy potvrzení Objednávky a
Podmínky uložit.
11.7. Tyto Podmínky nabývají účinnosti 01.08 2024
PŘÍLOHA Č. 1 - FORMULÁŘ PRO REKLAMACI
Adresát: Illegal beans s.r.o., Chudenická 1059/30, 102 00, Praha 10 - Hostivař
Uplatnění reklamace
Zároveň žádám o vystavení potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem toto právo uplatnil, co je
obsahem reklamace spolu s mým nárokem včetně data a způsobu vyřízení reklamace.
Datum:
Podpis:
Datum uzavření Smlouvy:
Jméno a příjmení:
Adresa:
E-mailová adresa:
Zboží, které je reklamováno:
Popis vad Zboží:
Navrhovaný způsob pro vyřízení
reklamace, případně uvedení čísla
bankovního účtu pro poskytnutí slevy:
PŘÍLOHA Č. 2 - FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Adresát: Illegal beans s.r.o., Chudenická 1059/30, 102 00, Praha 10 - Hostivař
Tímto prohlašuji, že odstupuji od Smlouvy:
Je-li kupující spotřebitelem má právo v případě, že objednal zboží prostřednictvím e-shopu společnosti Illegal
beans s.r.o. („Společnost“) nebo jiného prostředku komunikace na dálku, mimo případy uvedené v § 1837 zák.
č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů odstoupit od již uzavřené kupní smlouvy do 14
dnů ode dne převzetí zboží, a to bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce. Toto odstoupení oznámí kupující
Společnosti písemně na adresu provozovny Společnosti nebo elektronicky na e-mail uvedený na vzorovém
formuláři.
Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, zašle nebo předá Společnosti bez zbytečného
odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, zboží, které od ní obdržel.
Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, vrátí mu Společnost bez zbytečného odkladu,
nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, všechny peněžní prostředky (kupní cenu dodaného
zboží) včetně nákladů na dodání, které od něho na základě kupní smlouvy přijala, stejným způsobem. Jestliže
kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který Společnost nabízí, vrátí Společnost kupujícímu
náklady na dodání zboží pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
Společnost není povinna vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než ji kupující zboží předá nebo
prokáže, že zboží Společnosti odeslal.
Datum:
Podpis:
Datum uzavření Smlouvy:
Jméno a příjmení:
Adresa:
E-mailová adresa:
Specifikace Zboží, kterého se Smlouva
týká:
Způsob pro navrácení obdržených
finančních prostředků, případně
uvedení čísla bankovního účtu: